Bumerang

30 Aralık 2013 Pazartesi

Donut


Malzemeler
  • 300-325 gr un
  • 2 çay kaşığı kuru maya
  • 3 yemek kaşığı tuzsuz tereyağ (oda sıcaklığında ve küp küp doğranmış)
  • 3 yemek kaşığı toz şeker
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • 120 ml ılık süt
  • 1 adet hafif çırpılmış yumurta
Üzeri İçin 
  • Kuvertür çikolata
  • Şeker süslemeler
Hazırlanışı
Derin bir karıştırma kabının içerisine 300 gr unu alın. Mayayı ve tereyağını ekleyip tereyağının erimesini sağlayın. Şeker ve tuzu ilave edin. Ardından un karışımının ortasını açarak yumurta ve sütü ilave edin. Hafif yapışkan bir hamur elde etmiş olacaksınız. Kalan ununuzdan ilave edip ele yapışmayan bir hamur elde edin. Hamurunuzu üzerini kapatarak 30 dk dinlendirin. Dinlendirdikten sonra hamurunuzu açın ve yuvarlak kurabiye kalıbıyla ya da geniz ağızlı bir bardak şekillendirin. Ortasınada aynı şekilde küçük bir yuvarlak açın. Bu şekilde kızgın yağda kızartın. Dilerseniz sıcakken üzerine tarçın ve pudra şekeri karışımı yapıpta dökebilirsiniz. Ben çikolatayı tercih ettim :) Benmari usulü çikolata eritip donutunuzu batırıp üzerinide şeker süslemeleriyle süsleyebilirsiniz. 

Afiyet olsun... :)

1 yorum:

  1. Sitenizi cok sevdim ve takibe aldım sizi de paylaşmak için bana beklerim sevgiler
    Www.simlipullumutfak.blogspot.com

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...